wybierz datę
Lipiec
Wt
01
Śr
02
Cz
03
Pt
04
So
05
Nd
06
Pn
07
Wt
08
Śr
09
Cz
10
Pt
11
So
12
Nd
13
Pn
14
Wt
15
Śr
16
Cz
17
Pt
18
So
19
Nd
20
Pn
21
Wt
22
Śr
23
Cz
24
Pt
25
So
26
Nd
27
Pn
28
Wt
29
Śr
30
Cz
31
zobacz wszystko

Repertuar:

Brak wydarzeń w wybranym dniu
piątek, 4 lipca 2025
Zmysłowe Indie − Wojciech Czemplik i przyjaciele
Program artystyczny „Zmysłowe Indie" to spotkanie z ludźmi, których łączy pasja muzykowania, tańczenia i dzielenia się fascynacją z podróży po Indiach.
Spotkanie rozpocznie się prelekcją i sześciominutową relacją z plantacji herbaty w stanie Kerala, w południowo – zachodnich Indiach. Materiał został nakręcony w czasie pobytu muzyka Wojciecha Czemplika w Indiach, między innymi w fabryce herbaty. Autor przedstawia cykl produkcji znanego napoju od momentu zerwania herbacianych liści z krzewu aż do zapakowania i wysłania ich w daleki świat. Kolejna część to pokaz taneczny, w którym Karolina Czemplik zaprezentuje trzy rodzaje indyjskiego tańca klasycznego, między innymi: kathak i ghoomar czy odissi, przy okazji pokazując publiczności tradycyjne wielokolorowe stroje taneczne. Po pokazach chętne osoby mogą same spróbować sztuki indyjskiego tańca, jak również ubierania się w tradycyjny indyjski strój – sari. Kolejna odsłona spotkania z Indiami to część muzyczna, której liderem jest Mandar Purandare. Na co dzień jest wykładowcą języka hindii na wydziale indologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wolnych chwilach zajmuje się on swoją największą pasją, czyli aktorstwem, biorąc udział w spektaklach Teatru Polskiego w Poznaniu. Gra na wielu instrumentach, między innymi na: tabli, klarnecie, harmonii i fletach indyjskich. Towarzyszy mu Milena Handszu, uzdolniona saksofonistka jazzowa, która doskonale radzi sobie w klimatach orientu. Na skrzypcach zagra sam Wojciech Czemplik!
Gości spotkania czeka także degustacja tradycyjnego, orzeźwiającego deseru mango lassi.

Bilety w cenie 40 zł do nabycia w sekretariatach JCK oraz na stronie bilety.jck.pl
0''
piątek, 4 lipca 2025
godz. 18:00
piątek, 22 sierpnia 2025
Silesia Sonans - Paul Fey recital organowy
Antonio Soler: Fanfara Cesarska
Antonio Vivaldi: Cztery Pory Roku – Wiosna arr. Paul Fey
Johann Sebastian Bach: chorał z kantaty Herz und Mund und Tat und Leben BWV 147
Paul Fey: Sonata
Erik Satie: Gymnopédie I
Paul Fey: Peaceful Meditation
Paul Fey: improwizacje
0''
piątek, 22 sierpnia 2025
godz. 19:30
sobota, 23 sierpnia 2025
Silesia Sonans - Capella Cracoviensis
Capella Cracoviensis, Sulamita Ślubowska prowadzenie, skrzypce
Wolfgang Amadeus Mozart: Eine kleine Nachtmusik, Divertimento D-dur
Felix Mendelssohn-Bartholdy: Koncert skrzypcowy d-moll
0''
sobota, 23 sierpnia 2025
godz. 19:30
niedziela, 24 sierpnia 2025
Silesia Sonans - Sosnowska-Garcías Duo
Sosnowska-Garcías Duo: Zuzanna Sosnowska wiolonczela, Magí Garcías fortepian
Manuel de Falla: Siete canciones populares españolas
Antonín Dvořák: Waldesruhe
Alberto Ginastera: Pampeana No. 2
Fazıl Say: Four Cities
0''
niedziela, 24 sierpnia 2025
godz. 20:30
czwartek, 28 sierpnia 2025
Silesia Sonans - Arte dei Suonatori
Arte dei Suonatori, Aureliusz Goliński lider, Anna Krzyżak-Siarkowska altówka, Bolette Roed flet prosty, Olga Musiał-Kurzawska flet traverso
Georg Friedrich Händel: Uwertura z oratorium „Il trionfo del tempo e del disinganno”
Georg Philipp Telemann: Koncert Polski
Georg Friedrich Händel: Sonata a cinque
Georg Philipp Telemann: Koncert na altówkę G-dur
Georg Philipp Telemann: Koncert na flet prosty i flet traverso
0''
czwartek, 28 sierpnia 2025
godz. 19:30
piątek, 29 sierpnia 2025
Silesia Sonans - Polyphonica Ensemble
Polyphonica Ensemble: Marek Opaska bas & kierownictwo artystyczne, Antonina Ruda sopran, Ilona Szczepańska alt, Piotr Szewczyk, Dominik Czernik tenor, Maciej Cetnarski bas 
Giovanni Pierluigi da Palestrina: Missa Papae Marcelli, Salve Regina, Sicut cervus, Caro mea vere est cibus, Assumpta est Maria

0''
piątek, 29 sierpnia 2025
godz. 19:30
sobota, 30 sierpnia 2025
Silesia Sonans - Michalina Bienkiewicz, Marek Szlezer
Michalina Bienkiewicz sopran Marek Szlezer fortepian
Ludwig van Beethoven: Sonata Księżycowa
Grażyna Bacewicz: pieśni wybrane
0''
sobota, 30 sierpnia 2025
godz. 19:30
niedziela, 31 sierpnia 2025
Silesia Sonans - Thélème
Thélème: Jean-Christophe Groffe bas i kierownictwo artystyczne, Ivo Haun tenor, Ziv Braha lutnia, Jean-Philippe Verdin elektronika
John Dowland: fragmenty z Drugiej Księgi Pieśni
John Cage: fragmenty z Ksiąg Pieśni
0''
niedziela, 31 sierpnia 2025
godz. 20:30
piątek, 5 września 2025
Silesia Sonans - Accorvion Duo
Accorvion Duo: Natalia Kowalska akordeon, Magdalena Czestkowska-Biernacka skrzypce współczesne i barokowe
Mika Murto: Dancing Suite
Astor Piazzolla: Le grand tango, Adios Nonino, Primavera porteña
Camille Saint-Saëns: Danse macabre
Béla Bartók: Tańce rumuńskie
0''
piątek, 5 września 2025
godz. 19:30
sobota, 6 września 2025
Silesia Sonans - Krzysztof Zbijowski, Airis String Quartet
Krzysztof Zbijowski klarnet, Airis String Quartet: Aleksandra Czajor-Kowalska I skrzypce, Grażyna Zubik II skrzypce, Malwina Tkaczyk altówka, Anna Armatys-Borellia wiolonczela
Wolfgang Amadeus Mozart: Kwintet klarnetowy A-dur
Krzysztof Penderecki: Kwartet na klarnet i trio smyczkowe
Krzysztof Penderecki: Quartetto per archi no. 2
0''
sobota, 6 września 2025
godz. 19:30
niedziela, 12 października 2025
Cudowna terapia
Komedia małżeńska, którą powinni zobaczyć wszyscy, który
są, byli lub planują być w związku.

Kryzys może przyjść znienacka, nawet po kilkunastu wspólnie
przeżytych latach. Co wtedy? Leki na uspokojenie? Nie, mamy inną
propozycję! Wyrzucamy tabletki, syropy i maści, a w zamian
aplikujemy troje znakomitych aktorów, błyskotliwy tekst i
zaskakującą inscenizację.

Państwo Dorek są doświadczonym małżeństwem, które – jak to w
życiu – ma za sobą dobre i złe chwile. Spotykamy ich, kiedy są
wypaleni i znudzeni, a zarazem groteskowi w swoich małżeńskich
kłótniach o drobiazgi.

Czy specjalista znajdzie sposób ?
0''
niedziela, 12 października 2025
godz. 17:00
niedziela, 19 października 2025
Kabaret Paranienormalni

Czy jesteście gotowi na prawdziwy spektakl komedii, który rozbroi Wasze troski i zostawi jedynie śmiech? 

Paranienormalni zapraszają na Ostre Cięcie – program, który odcina wszystko, co nudne, i zszywa Wasze serca radością! 

To ponad 2 godziny niezapomnianej zabawy, podczas której wyleczycie się z codziennej rutyny, a humor stanie się Waszym najlepszym lekarstwem. Wraca kultowy Doktor Prozak, a wraz z nim Chirurdzy z naszego mini serialu, którzy spróbują znaleźć receptę na każdy problem – choć ich metody bywają… niekonwencjonalne. 

W naszym najnowszym programie przygotowaliśmy dla Was prawdziwą ucztę skeczów, w których absurd goni absurd! Spotkacie zakonnicę w konopiach, seryjnego mordercę oraz kultowego aktora „Daniela” od sceny z wiadrem. 

Na scenie pojawi się również pacynka, która mówi więcej, niż powinna!
 Nie zabraknie także premierowych parodii i improwizacji, które jak zawsze nawiązują do lokalnych smaczków i tematów „na czasie”. Każdy spektakl to unikalna podróż w świat absurdu, podczas której widzowie stają się częścią naszej kabaretowej rodziny. Bez polityki, seksu i religii – tylko czysta, pełna energii zabawa w najlepszym stylu Paranienormalnych. 

Przyjdźcie, zobaczcie, śmiejcie się z nami – a wychodząc, zapomnicie, co to smutki i szarość dnia codziennego. 

Ostre Cięcie to kabaretowy hit, który działa jak najlepsza terapia! 
To eksplozja dobrej energii, humoru i komedii pomyłek.


 Zapraszają: Robert Motyka, Jarosław Pająk i Rafał Kadłucki.
0''
niedziela, 19 października 2025
godz. 17:00
czwartek, 23 października 2025
0''
czwartek, 23 października 2025
godz. 19:00
Krokus Jazz Festiwal - ARCANUM
Arve Henriksen - trąbka
Trygve Seim - saksofon
Anders Jormin - kontrabas
Markku Ounaskari - perkusja, instrumenty perkusyjne

Skandynawski projekt Arcanum zrzesza czterech artystów dobrze znanych fanom muzyki ECM: Arve Henriksena, Trygve Seima, Andersa Jormina i Markku Ounaskari.  Przez lata grali razem w wielu kombinacjach, ale jest to ich pierwszy album jako kwartet.  Już okrzyknięci „nordycką supergrupą” w niektórych kręgach - określenie to nie oddaje przemyślanej, refleksyjnej jakości improwizacji i wrażliwości interakcji, niezależnie od tego, czy grają muzykę skomponowaną w czasie rzeczywistym, czy też przenoszą napisany temat w nowe miejsca.

Ounaksari, Jormin i Seim współpracowali z Sinikką Langeland, grającą na kantele, kiedy po raz pierwszy pojawił się pomysł założenia nowego zespołu: „Często graliśmy jako trio podczas prób dźwięku, co zawsze było bardzo przyjemne, więc zaproponowałem rezerwację kilku koncertów w Finlandii....”, wspomina Markku.  Trygve uznał, że Arve Henriksen również musi znaleźć się w składzie, na co Markku z łatwością przystał.  Wszyscy czterej muzycy grali razem na albumie Langeland Starflowers w 2006 roku i na jej późniejszych nagraniach, w tym The Land ThatIs Not i The Magical Forest, a związek Seim/Henriksen sięgał jeszcze dalej, z Arve już znaczącą obecnością na debiucie ECM Trygve Different Rivers, nagranym w 1998 i 1999 roku. Od najwcześniejszych dni było oczywiste, że było coś wyjątkowego w sposobie, w jaki Seim i Henriksen byli w stanie zginać i przeplatać swoje dźwięki na saksofonie i trąbce.

Jakie są zatem korzenie podejścia Arcanum do tworzenia muzyki? Otwierająca album kompozycja Tryge'aSeima „Nokitpyrt” oferuje jedną wskazówkę.  Anders Jormin nazywa ją „pełnym szacunku ukłonem w stronę skandynawskich wzorców”. Czytając tytuł utworu wspak, można zbliżyć się do Triptykon, przełomowego nagrania Jana Garbarka z Arildem Andersenem i Edwardem Vesalą z 1972 roku, które otworzyło nowe perspektywy dla swobodnej ballady i znalazło duchowe pokrewieństwo między improwizacją post-Aylera a norweską muzyką tradycyjną. Kwartet Arcanum podobnie patrzy, przez pryzmat jazzowej kreatywności, na szerszy zakres muzyki i znaczenia.

Świadczy o tym na przykład ich interpretacja fińskiej tradycyjnej melodii „Armon Lapset”. Arve Henriksen: "Ten zachodni hymn Læstadian był w przeszłości powszechnie używany w North Troms w Norwegii. Pomógł utrzymać język Kven przy życiu, jako część dialektu Tornedal i fińskiego języka kościelnego od lat 60-tych XIX wieku. Wykorzystaliśmy ten psalm jako punkt wyjścia do bardzo swobodnej interpretacji, dość odległej od oryginalnego środowiska".

Utwór Andersa Jormina „Koto” został skomponowany w 1999 roku jako część zamówienia dla Szwedzkiego Radia, w którym pierwotnie uczestniczyli między innymi Arve Henriksen i gitarzysta Marc Ducret. Fascynacja Jormina japońską muzyką tradycyjną została później zintensyfikowana poprzez jego współpracę z grającą na koto Karin Nakagawa na albumach takich jak Trees of Light i Pasado en claro.

Jormin napisał „Elegy” z myślą o Arve, Trygve i Markku „pierwszego dnia wojny w Ukrainie”. Prowadzi to do krótkiego opisu „What Reason Could I Give”, który Anders opisuje jako „mój ulubiony z wielu ekspresyjnych i kultowych utworów Ornette'a Colemana”. Piękna ballada znalazła się na Dona Nostra, ostatnim albumie Dona Cherry'ego - i pierwszym albumie ECM, na którym pojawił się Jormin - w 1993 roku, gdzie została zagrana w duecie przez Cherry'ego i Bobo Stensona.

Wspólnie improwizowane utwory na Arcanum ujawniają niezwykłe wyczucie formy.  Eksploracja jest tu zawsze bardzo skoncentrowana, a muzycy zwięźle i na temat. 

Jesienią zespół wyrusza w trasę z koncertami na Krokus Jazz Festival, Polska (23 października), Jazz In Bess, Lugano, Szwajcaria (27 listopada), Paradox, Tilburg, Holandia (28 listopada), Bimhuis, Amsterdam, Holandia, (29 listopada), Lantaren Venster, Rotterdam, Holandia (30 listopada).


Arve Henriksen - Trumpet
Trygve Seim - Saxophone
Anders Jormin - DoubleBass
Markku Ounaskari - Drums, Percussion

The Scandinavian project Arcanum brings together four artists all well-known to followers of musicat ECM: Arve Henriksen, Trygve Seim, Anders Jormin and Markku Ounaskari.  They’ve played together in many permutations over the years, but this is their first album as a quartet.  Alreadyhailed as a “Nordicsupergroup” in some quarters, the designation hardly conveys the thoughtful, reflective quality of the improvising and the sensitivity of the interaction here, whet her playing music composed in real time or taking a written theme to new places.

Ounaksari, Jormin and Seimwere all working with folksinger and kantele player SinikkaLangelandwhen the idea of a new band was firstraised: “We’d often play as a trio during soundchecks, which was always very enjoyable, so I proposed booking a couple of concerts in Finland….”, Markkurecalls.  Trygvefelt Arve Henriksen also had to be in the line-up, a suggestione asily agreed to.  All four of the musicians had played together on Langeland’s Starflowers album in 2006 and on herlaterre cordingsincluding The Land ThatIs Not and The MagicalForest, and the Seim/Henriksen as sociationstretchedbackstill further, with Arve already a significant presence on Trygve’s ECM debut Different Rivers, recorded in 1998 and 1999. From the earlie stdays it was evidentthatthere was something special in the waythat Seim and Henriksen wereable to bend and intertwine their sounds on saxophone and trumpet. 

What, then, are the roots of Arcanum’sapproach to music-making? Tryge Seim’s opening composition “Nokitpyrt” offers one clue.  Anders Jormincallsit “a respectfulbow to Scandinavian role models.” Read the song titlebackwards and yougetclose to Triptykon, Jan Garbarek’sseminal 1972 recording with Arild Andersen and Edward Vesala, whichopenednewperspectives for freeballadry and found a spiritualaffinitybetween post-Aylerimprovising and Norwegiantraditionalmusic. The Arcanumquartetaresimilarlylooking, through the prism of jazz creativity, at a broaderscope of music and meaning.

Thisisevidenced in, for instance, theirinterpretation of the Finnishtraditionaltune “ArmonLapset”. ArveHenriksen: “This western Læstadian hymn was widelyused in NorthTroms, Norway in the past. It helped to keep the Kvenlanguagealive, as a part of the Tornedaldialect and Finnishchurchlanguage from the 1860s. We usedthis psalm as a starting point for a veryfreeinterpretation, quite far away from the original habitat.”

Anders Jormin’stune “Koto” was composed in 1999 as part of a commission for Swedish Radio originallyfeaturingArveHenriksen and guitaristMarc Ducret, amongothers. Jormin’sfascination for Japanesetraditionalmusic was laterintensifiedthroughhiswork with koto player Karin Nakagawa on albumsincludingTrees of Light and Pasado en claro.

Jorminwrote “Elegy” with Arve, Trygve and Markku in mind “on the firstday of the war in Ukraine”. It leadsinto a briefaccount of “WhatReasonCould I Give”, which Anders describes as “my favourite of OrnetteColeman’smanyexpressive and iconicpieces”. The beautiful ballad was included on Dona Nostra, Don Cherry’sfinal album – and the first ECM album on whichJorminappeared – in 1993, whereit was played as a duet by Cherry and Bobo Stenson.

Collectivelyimprovisedpieces on Arcanumrevealanuncommonfeeling for form.  Exploration hereisalwayshighlyfocused, the musicianskeepingthingsconcise and to the point. 

The band takesits musical concept to the roadthisautumn with concertsincluding Krokus Jazz Festival, Poland (October 23), Jazz In Bess, Lugano, Switzerland (November 27), Paradox, Tilburg, Netherlands (November 28), Bimhuis, Amsterdam, Netherlands, (November 29), LantarenVenster, Rotterdam, Netherlands (November 30).

0''
czwartek, 23 października 2025
godz. 19:00
Krokus Jazz Festiwal - Omasta
Paweł Kowalik - Trąbka
Antoni Blumhoff - Flet, saksofon sopranowy
Bruno Sikorski - Fortepian
Wojciech Roman - Gitara basowa
Nikodem Wikieł – Perkusja

Wspólny cel członków krakowskiej Omasty to odkrywanie nowych ścieżek w muzyce, niezacierając przy tym tych starych. Grupa czerpie inspiracje z kultury ulicznej i jazzowej.
Pomimo krótkiego stażu, zespół koncertował w wielu miastach Polski i za granicą (Jazz Cafe, Ronnie Scott’s – Londyn, UK; Ancienne Belgique, Gent Jazz Festival -  Belgia, Bird, Soundunbound - Holandia). Grał z takimi artystami jak Tenderlonious, Aquiles Navarro - Irreversible Entanglements, Leszek Żądło czy Peja. Supportowali także legendarne Slum Village. Zespół tej jesieni wydaje debiutancki album w polskiej wytwórni Astigmatic Records.
Paweł Kowalik - Trumpet
Antoni Blumhoff - Flute, soprano saxophone
Bruno Sikorski - Piano
Wojciech Roman - Bassguitar
Nikodem Wikieł –Percussion

The commongoal of the members of Krakow's Omasta is to explorenewpaths in musicwithoutblurring the oldones. The groupdrawsinspiration from street and jazz culture.
Despitetheirshorttenure, the band hasperformed in manycities in Poland and abroad (Jazz Cafe, Ronnie Scott's - London, UK; Ancienne Belgique, Gent Jazz Festival - Belgium, Bird, Soundunbound - the Netherlands). He hasplayed with artistssuch as Tenderlonious, Aquiles Navarro - Irreversible Entanglements, Leszek Żądło and Peja. Theyalsosupported the legendarySlumVillage. The band is releasing their debut album this autumn on the Polish label Astigmatic Records.

0''
czwartek, 23 października 2025
godz. 21:00
piątek, 24 października 2025
Krokus Jazz Festiwal - Martin Taylor and Alison Burns
MARTIN TAYLOR & ALISON BURNS - SONGS FOR NATURE
„Songs for Nature” to muzyczny list miłosny do świata przyrody i inspirujących go standardów jazzowych. Koncert z udziałem wielokrotnie nagradzanej wokalistki jazzowej Alison Burns i nominowanego do nagrody Grammy gitarzysty jazzowego w stylu fingerstyle Martina Taylora inspirowany jest różnorodnością życia roślin i zwierząt. Dzięki piosenkomod „Gentle Rain” i „Little Jazz Bird” po „I've Got The World On A String” i „Nature Boy” zabiorą Cię w podróż, aby odkryć nasz związek z naturą. Ta trasa koncertowa wspiera wydanie nowego albumu Alison Burns i Martina Taylora „Songs for Nature”, który został zaprojektowany przez zdobywcę nagrody Grammy Dave'a O'Donnella (John Mayer, Sheryl Crow, Kurt Elling), Cicely Balston (David Bowie, Tim Minchin, Soweto Kinch) i wyprodukowany przez Jamesa Taylora.  

Martin Taylor jest powszechnie uważany za czołowego światowego przedstawiciela jazzu solowego i gry na gitarze fingerstyle. Olśniewa publiczność charakterystycznym stylem, który umiejętnie łączy jego wirtuozerię, emocje i humor z silną, angażującą obecnością na scenie. Oprócz solowych koncertów i nagrań, współpracował również z muzykami z wielu różnych gatunków muzycznych, w tym z Jeffem Beckiem, Billem Wymanem, Stephane Grappellim, Jamie Cullumemi, George'em Harrisonem. W swojej gwiezdnej karierze Taylor zgromadził rekordowe 14 brytyjskich nagród jazzowych jako gitarzysta, otrzymał dwa doktoraty honoris causa i MBE za zasługi dla muzyki jazzowej.

Są piosenkarze i są piosenkarze jazzowi. Są wokaliści jazzowi i jest kilku artystów, którzy wnoszą do mikrofonu coś więcej - swoje życie, miłość, bóle serca i radość. Alison Burns jest jedną z takich artystek. Wydała swó jdebiutancki album „Kissing Bug” w 2007 roku, a następnie 1:AM, Last Train to Hauteville (gdzie śpiewała po francusku), Freternityi I'll Be Home For Christmas. Trasy koncertowe promującete albumy zaowocowały koncertami w Tokio, Nowym Jorku, San Francisco, Cannes, Londynie, Singapurze, Bangkoku, Sydney i Szanghaju. Alison występowała jako gościnna solistka z BBC Big Band, Royal Liverpool Philharmonic Orchestra i Guy Barker Big Band. Jest członkiem Royal Society of the Arts i otrzymała nagrodę International Brand Laureate Award, której innymi laureatami byli Aretha Franklin, Taylor Swift i Adele.

Martin Taylor - guitar
Alison Burns – vocals

MARTIN TAYLOR & ALISON BURNS - SONGS FOR NATURE
Songs for Nature’ is a musical love letter to the naturalworld and the jazz standardsithasinspired. Featuringaward-winning jazz singer Alison Burns and Grammy-nominatedfingerstyle jazz guitarist Martin Taylor, the concertisinspired by the diversity of plant and animal life. With songsranging from ‘GentleRain’ and ‘Little Jazz Bird’ to ‘I’ve Got The World On A String’ and ‘Nature Boy’ they’lltakeyou on a journey to exploreourrelationship to nature. This tour supports the release of Alison Burns and Martin Taylor’snew album ‘Songs for Nature’ whichisengineered by Grammy-AwardwinnerDaveO’Donnell (John Mayer, SherylCrow, Kurt Elling), CicelyBalston (David Bowie, Tim Minchin, SowetoKinch) and produced by James Taylor.  

Martin Taylor iswidelyconsidered to be the world’sforemostexponent of solo jazz and fingerstyleguitarplaying. He dazzlesaudiences with a signature style thatartfullycombineshisvirtuosity, emotion and humour with a strong, engagingstagepresence. In addition to his solo concerts and recordings, he hasalsocollaborated with musicians from manydifferent musical genres, including Jeff Beck, Bill Wyman, StephaneGrappelli, Jamie Cullum, and George Harrison. Overhisstellarcareer, Taylor hasamassed a record 14 British Jazz Awards as a guitarist, receivedtwoHonouraryDoctorates, and receivedan MBE for Services To Jazz Music.

Therearesingers and thereare jazz singers. Thereare jazz singers and thereare a fewartistswhobringmore to the microphone - their life, love, heartaches and joy. Alison Burns is one of thoseartists. Shereleasedherdebut album ‘Kissing Bug’ in 2007 and this was followed by 1:AM, Last Train to Hauteville (whereshesang in French), Freternity, and I’ll Be Home For Christmas. Touring to promotethesealbumsresulted in concerts in Tokyo, New York, San Francisco, Cannes, London, Singapore, Bangkok, Sydney and Shanghai. Alison hasperformed as guestsoloist with the BBC Big Band, Royal Liverpool PhilharmonicOrchestra and Guy Barker Big Band. Sheis a Fellow of the RoyalSociety of the Arts and was awarded the International Brand LaureateAwardwhoseotherrecipientshaveincluded Aretha Franklin, Taylor Swift and Adele.

0''
piątek, 24 października 2025
godz. 18:00
Krokus Jazz Festiwal - SKALPEL AV SET
Marcin Cichy
Igor Pudło

Skalpel, który tworzą Marcin Cichy i Igor Pudło, to klasyka europejskiego nu jazzu.
Na pierwszych dwóch albumach, „Skalpel” i „Konfusion”, wydanych przez wytwórnię Ninja Tune, duet przełożył na język współczesnej elektroniki brzmienie i klimat polskiego jazzu z lat 60. i 70., tworząc muzykę o wyrafinowanej strukturze i dużym ładunku emocjonalnym. Oba wydawnictwa zaowocowały znakomitymi recenzjami w prestiżowych tytułach muzycznych: od NME, przez Pitchfork, The Wire po DJ Magazine i koncertami na całym świecie.
Po solowych projektach Igora i Marcina, duet Skalpel ponownie połączył siły w 2012 roku na Festiwalu Sacrum Profanum w Krakowie. Tam zaprezentowali śmiałe, lecz stylowe interpretacje czterech najbardziej znanych współczesnych kompozytorów muzyki polskiej: Pendereckiego, Lutosławskiego, Góreckiego i Kilara.
Płyty z katalogu Ninja Tune zaliczane są dziś do klasyki jazztroniki, zaś kolejne „Transit” (2014) i „Highlight” (2020) to wyśmienita aktualizacja i modyfikacja unikalnego analogowo-cyfrowego brzmienia duetu. Ta ostatnia pozycja ukazała się we współpracy z kultową oficyną !K7 Records.
W 2022 r. Skalpel powrócił z albumem „Origins” - znajdziemy tu zarówno jazz jak i drum’n’bass, down tempo i electro, trip- hop oraz balearic. Zespół otrzymał za to wydawnictwo nagrodę Fryderyk 2023 w kategorii elektronika. 
Skalpel to również laureaci takich nagród jak Paszport Polityki, Człowiek ze Złotym Uchem, Wrocławska Nagroda Artystyczna, wyróżnieni nominacjami do Fryderyka jak i BBC Gilles Peterson Award.

Skalpel Big Band to kolejny rozdział w historii polskiego jazzu. Dwupłytowe wydawnictwo „Big Band Live” (2023) to koncertowy zapis największych klasyków zespołu nagranych na żywo z 17-osobowym Big Bandem pod wodzą Patryka Piłasiewicza. Witalność, wirtuozeria, vibe - albumowe wspomnienie koncertów Skalpel Big Band wspaniale dokumentuje nastrój i emocje, które od początku towarzyszyły temu projektowi.

Marcin Cichy
Igor Pudło

Skalpel, formed by Marcin Cichy and Igor Pudło, is a classic of Europeannu jazz.
On theirfirsttwoalbums, Skalpel and Konfusion, released on the NinjaTunelabel, the duo translated the sound and atmosphere of Polish jazz from the 1960s and 1970s into the language of contemporaryelectronics, creatingmusic with a sophisticatedstructure and a strongemotionalcharge. Both releasesresulted in excellentreviews in prestigiousmusictitles: from NME to Pitchfork, The Wire to DJ Magazine, and concertsallover the world.
After Igor and Marcin's solo projects, the Skalpel duo joinedforcesagain in 2012 at the Sacrum Profanum Festival in Krakow. There, theypresentedbold but stylishinterpretations of four of the best-knowncontemporarycomposers of Polishmusic: Penderecki, Lutosławski, Górecki and Kilar.
The albums from the Ninja Tunecatalogueare today ranked among the classics of jazztronica, while the subsequent “Transit” (2014) and “Highlight” (2020) areanexquisite update and modification of the duo'suniqueanalogue-digitalsound. The latter was released in collaboration with cultoutfit !K7 Records.
In 2022. Skalpel returned with the album “Origins” - here we find jazz as well as drum'n'bass, downtempo and electro, trip- hop and Balearic. The band received the 2023 Fryderyk Award in the electroniccategory for thisrelease.

Skalpel arealsowinners of suchawards as the Paszport Polityki, the Man with the GoldenEar, the Wrocław ArtisticAward, and havebeennominated for the Fryderyk as well as the BBC Gilles Peterson Award.

Skalpel Big Band isanotherchapter in the history of Polish jazz. The two-CD release ‘Big Band Live’ (2023) is a concertrecording of the band'sgreatestclassicsrecorded live with the 17-member Big Band led by Patryk Piłasiewicz. Vitality, virtuosity, vibe - an album-lengthreminiscence of Skalpel Big Band concertsbrilliantlydocuments the mood and emotionthathasaccompaniedthisprojectsinceitsinception.

0''
piątek, 24 października 2025
godz. 20:00
sobota, 25 października 2025
Krokus Jazz Festiwal - Marta Król i Paweł Tomaszewski Group Tribut To The Police
Marta Król - wokal
Paweł Tomaszewski - fortepian
Przemysław Florczak - saksofon sopranowy, saksofon tenorowy, klarnet, klarnet basowy
Andrzej Święs - kontrabas / gitara basowa
Paweł Dobrowolski - perkusja
Sławek Berny - perkusjonalia

Jest to koncert z utworami zespołu The Police zaaranżowanymi na nowo przez Pawła Tomaszewskiego. Utwory na płycie wykonywane są przez sekstet jazzowy z wokalistką Martą Król na czele. Stylistyka, w jakiej utrzymane są aranżacje oscyluje wokół jazzu i soulu, a przełamuje ją i dodaje elegancji czy momentami klimatu filmowego orkiestracja instrumentów dętych. Założeniami przy tworzeniu muzyki było dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców dobrej muzyki.

PAWEŁ TOMASZEWSKI - pianista, kompozytor, aranżer, producent muzyczny, dyrygent. Doktor habilitowany, profesor Akademii Muzycznejim. Karola Szymanowskiego w Katowicach, dziekan Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Nominowany do nagrody Fryderyk w kategorii Jazzowy Artysta Roku (2024).

Jest zdobywcą Grand Prix oraznagródindywidualnychwszystkichnajważniejszychkonkursówjazzowych w Polsce. Koncertował na scenach całego świata z polskimi
i międzynarodowymi gwiazdami szeroko pojętej muzyki jazzowej i rozrywkowej. Odznaczony Złotym Laurem Umiejętności i Kompetencji w dziedzinie „Kultura” w 2015 roku. Artysta rezydent Filharmoniiim. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie w sezonie artystycznym 2021/2022.

Współpracował m.in. z artystami takimi jak Kurt Elling, Nigel Kennedy, Steve Vai, 
China Moses, Eric Marienthal, Dean Brown, Michael „Patches” Stewart, Kinga Głyk, Michał Urbaniak, Jarosław Śmietana, Anna Maria Jopek, Edyta Górniak, Urszula Dudziak, 
Kuba Badach, Mieczysław Szcześniak, Marcin Wyrostek, Adam Bałdych. Współtwórca albumu „Czułe Struny” Natalii Kukulskiej, który w 2024 roku uzyskał status podwójnej platynowej płyty. Nagrał ponad 50 albumów studyjnych jako muzyk sesyjny.

W maju 2023 roku ukazał się album jego autorstwa zatytułowany Coincidence, nagrany z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii w Szczecinie oraz gośćmi. Płyta otrzymała nominację
do nagrody Fryderyk w kategorii Jazzowy Album Roku (2024).

Brał udział w licznych festiwalach, nagraniach telewizyjnych, realizacjach filmowych
i radiowych w charakterze dyrygenta, kierownika muzycznego, aranżera i pianisty.

MARTA KRÓL - wokalistka jazzowo-soulowa. Autorka tekstów, pedagog oraz trener emisji głosu. Wydała pięć albumów solowych: „The First Look” (2011), „ThankGodI`m a Woman” (2014) „Tribute To The Police” wraz z Pawłem Tomaszewskim i jego zespołem (2017), „All About Me” (2021) oraz album winylowy „Sentimental Journey” (2022). Współtworzyła płytę „Z Tysiąca i Jednej Nocy Wigilijnych” 2019  Joachima Sevenitz`a, wykonując wszystkie partie wokalne. 
Za debiutancki krążek została nominowana do najważniejszych nagród muzycznych w kraju: 
„Mateusz 2011” w kategorii Muzyka Rozrywkowa 
„Fryderyk 2012” w kategorii Jazzowy Fonograficzny Debiut Roku
Jest laureatką wielu ogólnopolskich i międzynarodowych festiwali wokalnych, m.in.:
 - I nagroda w Ogólnopolskim Festiwalu Młodych Wokalistów Debiuty, Lublin 2005, 
- Nagroda Specjalna dyrektora TVP S.A. w Ogólnopolskim Festiwalu Młodych Wokalistów Debiuty, Lublin 2007,
- Grand Prix w Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Angielskiej, Brzeg 2007, 
- Wyróżnienie na Międzynarodowym Festiwalu Jazzowym Nowa Nadzieja Jazzu, Łomża 2009. 

Debiutowała podczas 49 Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. Od lat gości wraz z innymi artystami  na kompilacjach dziennikarza Marka Niedźwieckiego „Smooth Jazz Cafe”. 

Uhonorowana medalem Bytomianki Jesieni 2012 przyznawanym przez stowarzyszenie Liga Kobiet Nieobojętnych.
Uhonorowana tytułem Osobowości Roku 2024 przez markę Kultura Sukcesu.

Marta Król - vocals
Paweł Tomaszewski - piano
Przemysław Florczak - soprano saxophone, tenor saxophone, clarinet, bass clarinet
Andrzej Święs - double bass / bass guitar
Paweł Dobrowolski - drums
Sławek Berny - percussion

This is a concert featuring songs by The Police re-arranged by Pawel Tomaszewski. The songs on the album are performed by a jazz sextet headed by vocalist Marta Król. The style of the arrangements oscillates between jazz and soul, and is broken up by the orchestration of wind instruments, which adds elegance and at times a film climate. The aim in creating the music was to reach the widest possible audience for good music.

PAWEŁ TOMASZEWSKI - pianist, composer, arranger, music producer, conductor. Habilitated doctor, professor at the Karol Szymanowski Academy of Music in Katowice, Dean of the Jazz and Popular Music Department. Nominated for the Fryderyk Award in the Jazz Artist of the Year category (2024).

He has won the Grand Prix and individual prizes of all the most important jazz competitions in Poland. He has performed on stages all over the world with Polish 
and international stars of broadly defined jazz and pop music. Awarded the Golden Laurel of Skills and Competence in the field of “Culture” in 2015. Resident artist of the Mieczyslaw Karlowicz Philharmonic in Szczecin in the artistic season 2021/2022.

He has collaborated with such artists as Kurt Elling, Nigel Kennedy, Steve Vai, 
China Moses, Eric Marienthal, Dean Brown, Michael ‘Patches’ Stewart, Kinga Głyk, Michał Urbaniak, Jarosław Śmietana, Anna Maria Jopek, Edyta Górniak, Urszula Dudziak, 
Kuba Badach, Mieczysław Szcześniak, Marcin Wyrostek, Adam Bałdych. Co-author of the album CzułeStruny (Tender Strings) by Natalia Kukulska, which achieved double platinum status in 2024. He has recorded over 50 studio albums as a session musician.

His album Coincidence, recorded with the Szczecin Philharmonic Symphony Orchestra and guests, was released in May 2023. The album was nominated
for the Fryderyk Award in the Jazz Album of the Year category (2024).

He has participated in numerous festivals, television recordings, film 
and radio productions as a conductor, music director, arranger and pianist.

MARTA KRÓL - jazz and soul vocalist. Songwriter, educator and voiceemissioncoach. Shehasreleased five solo albums: ‘The First Look’ (2011), ‘ThankGodI`m a Woman’ (2014) ‘Tribute To The Police’ together with Paweł Tomaszewski and his band (2017), ‘AllAbout Me’ (2021) and the vinyl album ‘SentimentalJourney’ (2022). She co-produced Joachim Sevenitz`s 2019 album “From a Thousand and One ChristmasNights”, performing all the vocalparts. 
For herdebut CD, she was nominated for the most importantmusicawards in the country: 
‘Mateusz 2011’ in the category Entertainment Music 
‘Fryderyk 2012’ in the category Jazz PhonographicDebut of the Year
Sheis the winner of manynational and internationalvocalfestivals, including:
 - First Prize in the NationalFestival of Young VocalistsDebuts, Lublin 2005, 
- Special Award of the director of TVP S.A. in the All-Poland Festival of Young VocalistsDebuts, Lublin 2007,
- Grand Prix at the All-Poland English Song Festival, Brzeg 2007, 
- Distinctionat the New Jazz Hope International Jazz Festival, Łomża 2009. 

Shemadeherdebutduring the 49th Polish Song Festival in Opole. For years, shehasbeenfeaturedalong with otherartists on journalist Marek Niedźwiecki'scompilations ‘Smooth Jazz Cafe’. 

Awarded the Bytomianka Jesieni medal 2012 by the League of IndifferentWomenassociation.
Honoured with the titlePersonality of the Year 2024 by the Culture of Successbrand.

0''
sobota, 25 października 2025
godz. 17:00
Krokus Jazz Festiwal - Kazimierz Jonkisz Quartet Monty and Soul
Kazimierz Jonkisz - perkusja 
Borys Janczarski - saksofon tenorowy
Dominik Wania - piano

Michał Jaros - kontrabas

Kazimierz Jonkisz (ur. 9 listopada1948 w Wilamowicach) – polski muzyk jazzowy, perkusista, kompozytor, lider, pedagog. Ukończył Wydział Instrumentalny Akademii Muzycznej w Katowicach. Początkowo grał w zespole dixielandowym, z którym odnosił sukcesy na wrocławskim festiwalu Jazz nad Odrą. Po studiach związał się ze Zbigniewem Namysłowskim, z którym nagrał słynny album „Winobranie” (1973). Uczestniczył w nagraniu ok. 70 płyt, m.in. z Januszem Muniakiem, Janem Ptaszynem Wróblewskim, Mieczysławem Koszem i wieloma innymi polskimi muzykami.
Jonkisz to kontynuator wielkiej amerykańskiej tradycji perkusistów-liderów, takich jak Elvin Jones, Max Roach, Buddy Rich czy Art Blakey. Jako drugi w historii perkusista-lider wydał płytę w serii Polish Jazz i jako jedyny nagrał dla tego cyklu dwa albumy.
Laureat Jazzu nad Odrą w wieku 18-tu lat i stypendysta komedowski, Jonkisz od początku piął się na firmament polskich gwiazd jazzu. Złoty Fryderyk 2024 otrzymany za całokształt twórczości to tylko potwierdzenie tego, co o nim wiedzą od lat muzycy i fani jazzu.
Najnowsza płyta Kazimierza Jonkisza, Monty & Soul to hołd złożony przyjacielowi i częstemu muzycznemu towarzyszowi, amerykańskiemu saksofoniście Monty Watersowi.
Monty Waters jako saksofonista altowy inspirował się Charlie Parkerem i Johnem Coltrane’m; jako wokalista sięgał do najgłębszych korzeni bluesa, w tym opowieści melodeklamacyjnych.
Płyta ta to powrót Jonkisza do lat współpracy z Watersem i ich pełnej soulu muzyki. Utwory to w większości kompozycje Watersa, w tym jedna dedykowana Jonkiszowi – żartobliwie nazwana „Casimir the Great”, czyli Kazimierz Wielki – jak i dwa archiwalne nagrania melodeklamacyjne: wykłady, czy też anegdoty Watersa o Buddy Boldenie, tragicznej legendzie z prehistorycznych – przed-nagraniowych – czasów jazzu, których puentą jest utwór Maxwella Davisa, „Bad, Bad Whiskey”. 
– Elvin Jones miał takie credo, że jak siadasz za bębnami, to graj tak, jakby to był ostatni koncert w twoim życiu. Ja zespół ciągnę swoją energią. Nawet koronawirus mi jej nie zabrał, w związku z tym jak zawsze gram ostro – mówił niegdyś w wywiadzie Jonkisz.

Kazimierz Jonkisz - drums
Borys Janczarski - tenor saxophone
Dominik Wania - piano

Michał Jaros - doublebass

Kazimierz Jonkisz (born 9 November1948 in Wilamowice) - Polish jazz musician, drummer, composer, leader, pedagogue. He graduated from the InstrumentalDepartment of the Academy of Music in Katowice. Initiallyplayed in a dixieland band with which he was successfulat the Jazz nad Odrą festival in Wrocław. Aftergraduation, he joined Zbigniew Namysłowski, with whom he recorded the famous ‘Winobranie’ album (1973). He participated in the recording of about 70 albums, including with Janusz Muniak, Jan Ptaszyn Wróblewski, Mieczysław Kosz and manyotherPolishmusicians.
Jonkisz is a continuation of the great American tradition of leader drummerssuch as Elvin Jones, Max Roach, Buddy Rich and Art Blakey. He is the secondever leader percussionist to releasean album in the Polish Jazz series and the only one to haverecordedtwoalbums for the series.
Winner of Jazz on the Oder at the age of 18 and a ComedianScholarshiprecipient, Jonkisz hasbeenclimbing the firmament of Polish jazz stars from the start. The 2024 Golden Fryderyk Award he received for lifetimeachievementisonlyconfirmation of whatmusicians and jazz fanshaveknownabouthim for years.
Kazimierz Jonkisz'slatest album, Monty & Soul, is a tribute to hisfriend and frequent musical companion, the American saxophonist Monty Waters.
As analtosaxophonist, Monty Waters was inspired by Charlie Parker and John Coltrane; as a singer, he tappedinto the deepestroots of the blues, includingmelodictales.
This album marksJonkisz's return to hisyearsworking with Waters and theirsoulfulmusic. The tracksaremostlycompositions by Waters, including one dedicated to Jonkisz - jokinglycalled “Casimir the Great”, or Casimir the Great - as well as twoarchivalmelodeclamationrecordings: lectures, oranecdotes, by Watersabout Buddy Bolden, a tragic legend from the prehistoric - pre-recording - days of jazz, the punchline of whichis Maxwell Davis' song, “Bad, Bad Whiskey”. 
- Elvin Jones had a credo thatwhenyou sit down behind the drums, playitlikeit's the last gig of your life. I pull the band with my energy. Even the coronavirusdidn'ttakeitaway from me, so I play hard as always," Jonkisz oncesaid in an interview.

0''
sobota, 25 października 2025
godz. 19:00
0''
sobota, 25 października 2025
godz. 21:00
niedziela, 26 października 2025
Krokus Jazz Festiwal - ESKAUBEI i Tomek Nowak Quartet Tyrmand
Bartłomiej „Eskaubei” Skubisz – rap, narracja
Tomek Nowak – trąbka
Kuba Banaszek – instrumenty klawiszowe
Alan Wykpisz – gitara basowa
Maksymilian Olszewski - perkusja

Groove, sound, rytm, koncertowa energia i przemyślane słowo. Zespołowy mechanizm wypracowany przez lata wspólnej gry i rasowe improwizacje wybitnych instrumentalistów. Tyrmand, jazz, hip-hop, relacje międzyludzkie i szacunek dla architektów muzycznej sceny. To wszystko znajdziecie w muzyce Eskaubei & Tomek Nowak Quartet.
 
Jedyny w kraju regularnie aktywny koncertowo i wydawniczo jazz rap band. Istnieje od 2014 roku. Zespół tworzą czołowi muzycy młodego i średniego pokolenia: Tomasz Nowak, Kuba Banaszek, Alan Wykpisz i Maksymilian Olszewski, oraz raper, poeta i tekściarz – Bartłomiej Skubisz „Eskaubei”. Koncertowali z Agą Zaryan, Michałem Urbaniakiem czy Krzesimirem Dębskim, a w innych konfiguracjach współpracowali chociażby z Nigelem Kennedy, Randy Breckerem, Stevem Lehmanem, Vitoldem Rekiem czy muzykami zespołu Amy Winehouse. Mają na koncie blisko 200 koncertów oraz 5 albumów, w tym winylowy „Tyrmand to Jazz”, który ukazał się nakładem Junoum iRecords i zadebiutował na liście OLiS najlepiej sprzedających się płyt winylowych w Polsce. Na ich płytach pojawili się m.in. Ten Typ Mes, Robert Cichy, Eldo, Jarecki, Afrojax. Występowali na prestiżowych festiwalach: Jazz nad Odrą, Era Jazzu, Hip Hop Kemp, RCK Pro Jazz, Good Vibe Festival, Young Arts Festival, Hanza Jazz Festiwal, Jazzonalia czy Cracow Summer Jazz Festival.
 
Zespół dwa lata z rzędu był podwójnym laureatem plebiscytu Jazz 2016 i Jazz 2017 magazynu JazzPress i RadiaJazz.FM w kategoriach „Polski jazzowy zespół roku” i „Polska jazzowa płyta roku”. 

Bartłomiej ‘Eskaubei’ Skubisz - rap, narration
Tomek Nowak - trumpet
Kuba Banaszek - keyboards
Alan Wykpisz - bassguitar
Maksymilian Olszewski - drums.

Groove, sound, rhythm, concertenergy and thoughtfulwordplay. A band mechanismdevelopedthroughyears of playingtogether and racy improvisations by outstandinginstrumentalists. Tyrmand, jazz, hip-hop, humanrelationships and respect for the architects of the musicscene. Youwillfindallthis in the music of Eskaubei& Tomek Nowak Quartet.
The only jazz rap band in the country thatisregularlyactive in concerts and releases. It hasbeen in existencesince 2014. The band consists of leadingmusicians of the young and middlegeneration: Tomasz Nowak, Kuba Banaszek, Alan Wykpisz and Maksymilian Olszewski, as well as rapper, poet and lyricist - Bartłomiej Skubisz ‘Eskaubei’. Theyhaveperformed with Aga Zaryan, Michał Urbaniak or Krzesimir Dębski, and in otherconfigurationshavecollaborated with Nigel Kennedy, RandyBrecker, Steve Lehman, VitoldRekormusicians from AmyWinehouse's band. Theyhaveplayednearly 200 concerts and recorded 5 albums, including the vinyl ‘Tyrmand to Jazz’, which was released by JunoumiRecords and debuted on the OLiS list of best-sellingvinylrecords in Poland. Theirrecordsfeatured, amongothers, Ten Typ Mes, Robert Cichy, Eldo, Jarecki, Afrojax. Theyhaveperformedatprestigiousfestivals: Jazz nad Odrą, Era of Jazz, Hip Hop Kemp, RCK Pro Jazz, Good VibeFestival, Young ArtsFestival, Hanza Jazz Festival, JazzonaliaorCracowSummer Jazz Festival.

The band was a doublewinner of the Jazz 2016 and Jazz 2017 plebiscite of JazzPressmagazine and RadioJazz.FM twoyears in a row in the categories ‘Polish jazz band of the year’ and ‘Polish jazz album of the year’.

0''
niedziela, 26 października 2025
godz. 17:00
Krokus Jazz Festiwal - Walk Away 40 lat na scenie
Krzysztof Zawadzki – perkusja (lider i założyciel zespołu)
Adam Wendt – saksofon tenorowy
Bernard Maseli – wibrafon, marimba, MalletKAT
Tomasz Grabowy – gitara basowa
Zbigniew Jakubek – instrumenty klawiszowe


Walk Away – polska grupa grająca fusion istniejąca od 1985. Wybierana wielokrotnie „najlepszym jazzowym zespołem roku” przez czytelników pisma Jazz Forum. Walk Away grał na wszystkich najważniejszych festiwalach światowych, regularnie współpracuje z takimi gwiazdami jak Urszula Dudziak, Mike Stern, Eric Marienthal oraz Bill Evans. W 2025 grupa obchodzi 40 lecie istnienia: Krzysztof Zawadzki, Bernard Maseli, Tomasz Grabowy, Adam Wendt. Zespół powstał z inicjatywy Krzysztofa Zawadzkiego, perkusisty, wówczas studenta Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. W pierwszym składzie zespołu brali też udział koledzy Zawadzkiego ze studiów: wibrafonista Bernard Maseli, saksofonista Adam Wendt, kontrabasista Jacek Niedziela oraz pianista Zbigniew Jakubek.Już po kilku miesiącach prób zespół zdobył pierwszą nagrodę w międzynarodowym festiwalu „Jazz nad Odrą”, „Klucz do kariery”, czyli główną nagrodę Pomorskiej Jesieni Jazzowej. Walk Away zagrał też podczas Jazz Jamboree 85, a w dorocznej ankiecie miesięcznika Jazz Forum zdobył tytuł „nowej nadziei”. Rok 1986 przyniósł intensywne trasy koncertowe po całej Polsce i za granicą (m.in. udział w festiwalu młodych talentów w Leverkusen). Wtedy też Walk Away nagrał pierwszą płytę dla zachodnioniemieckiej wytwórni Emsherland. W latach 1987–88 zespół podjął współpracę z wokalistkami: Lorą Szafran oraz Urszulą Dudziak. Z Dudziak nagrał koncertową płytę „Magic Lady” oraz odbył trasę koncertową po całej Europie. Współpraca z Dudziak trwa do dziś. W następnych latach zespół występował też z wokalistką Ewą Bem oraz skrzypkiem Michałem Urbaniakiem. Epizodem w historii zespołu z 1990 był udział jako support w trasie koncertowej Milesa Davisa po Niemczech. Zespół kilkukrotnie zdobył tytuł najlepszego polskiego zespołu jazzowego, przyznany przez czytelników Jazz Forum (m.in. w latach 1987, 1995 i 1996).W dziesiątą rocznicę powstania zespołu zespół pod kierownictwem Zawadzkiego przygotował superprodukcję, czyli płytę F/X z 1994, na którą zostali zaproszeni wybitni muzycy jazzowi z USA: Mike Stern – gitara (ex. Miles Davis, Steps Ahead), Eric Marienthal – saksofon (współpracownik Chicka Corei), Mino Cinelu – perkusja (ex. Miles Davis, Weather Report, Sting, Bruce Springsteen). Na płycie zaśpiewali Urszula Dudziak i Mieczysław Szcześniak. Płyta F/X została nominowana w konkursie do tytułu albumu jazzowego roku w konkursie Fryderyki 1995. Od roku 2022 po reaktywacji zespół ponownie koncertuje. Na rok 2025 zapowiadana jest Jubileuszowa Trasa Koncertowa.


Krzysztof Zawadzki - drums (leader and founder of the band)
Adam Wendt - tenor saxophone
Bernard Maseli - vibraphone, marimba, MalletKAT
Tomasz Grabowy - bassguitar
Zbigniew Jakubek - keyboard instruments

Walk Away - a Polishfusion band existingsince 1985, repeatedlyvoted ‘best jazz band of the year’ by the readers of Jazz Forum magazine. Walk Awayhasplayedatall the world's major festivals and regularlycollaborates with starssuch as Urszula Dudziak, Mike Stern, EricMarienthal and Bill Evans. The groupwillcelebrateits 40th anniversary in 2025: Krzysztof Zawadzki, Bernard Maseli, Tomasz Grabowy, Adam Wendt.The band was formed on the initiative of Krzysztof Zawadzki, a percussionist, then a student at the Jazz and Popular Music Department of the Music Academy in Katowice. The band'sfirstline-upalsoincludedZawadzki'sfellowstudents: vibraphonist Bernard Maseli, saxophonist Adam Wendt, doublebassist Jacek Niedziela and pianist Zbigniew Jakubek.Afterjust a fewmonths of rehearsals, the band won firstprizeat the internationalfestival ‘Jazz on the Oder’, the ‘Key to Career’, or the mainprize of the Pomeranian Jazz Autumn. Walk Awayalsoplayedat the Jazz Jamboree 85, and won the title of ‘newhope’ in the annualpoll of the Jazz Forum magazine.Theyear 1986 broughtintensiveconcerttoursthroughout Poland and abroad (includingparticipation in the festival of youngtalents in Leverkusen). It was alsothenthat Walk Awayrecordeditsfirst album for the West German labelEmsherland.In 1987-88, the band collaborated with femalevocalists: Lora Szafran and Urszula Dudziak. With Dudziak, theyrecorded the concert album ‘Magic Lady’ and touredallover Europe. The collaboration with Dudziak continues to thisday. In the followingyears, the band alsoperformed with singer Ewa Bem and violinist Michał Urbaniak. Anepisode in the band'shistory from 1990 was itsparticipation as support on Miles Davis'sconcert tour of Germany.The band has won the title of bestPolish jazz band severaltimes, awarded by the readers of Jazz Forum (amongothers in 1987, 1995 and 1996). On the tenthanniversary of the band'sformation, the band, underZawadzki'sdirection, prepared a superproduction, the 1994 album F/X, for which the followingoutstanding jazz musicians from the USA wereinvited: Mike Stern - guitar (ex. Miles Davis, Steps Ahead), EricMarienthal - saxophone (ChickCorea'scollaborator), Mino Cinelu - drums (ex. Miles Davis, Weather Report, Sting, Bruce Springsteen). Urszula Dudziak and Mieczysław Szcześniak sang on the album. The album F/X was nominated for Jazz Album of the Year in the 1995 Fryderyki competition. Since 2022, afterreactivation, the band hasbeentouringagain. A Jubilee Concert Tour hasbeenannounced for 2025.

0''
niedziela, 26 października 2025
godz. 19:00
piątek, 21 listopada 2025
Piotr Bałtroczyk stand up 2025
Zobaczcie, co się przydarzyło Bałtroczykowi, od czasu Waszego ostatniego z Nim spotkania. 
Wszystko jest inspiracją...
Tak powstają wciąż nowe fragmenty narodowej epopei...
Posłuchajcie proszę kolejnej wersji opowieści Piotra Bałtroczyka...
0''
piątek, 21 listopada 2025
godz. 19:00